donderdag 20 november 2014

werken in de klas

Tijdens de proevenperiode maken we 1 toets per dag in een relaxte sfeer. Daarna gaan de lessen gewoon door.

Ik geef eerst uitleg. Na de uitleg is er stille werktijd. Als er goed gewerkt wordt tijdens deze stille werktijd mag er na een tijdje samengewerkt worden.

Samenwerken is elkaar coachen (= begeleiden maar  niet de antwoorden voorzeggen of overschrijven. )
Het coachen van elkaar is nog moeilijk dat lukt niet altijd maar we werken eraan.

Beau en Joran werken aan een lesje taal.

Jade en Zoé bedenken goeie zinnen.

Seppe en Gunnar zoeken info op over planeten.

Senne, Sebastian werken samen.
Michelle, Merel, Lotte en Emma schrijven zinnen en denken er aan om aan het begin van de zin een hoofdletter te schrijven. Knap!

Louise, Einar en Ilana spelen een spel om de tafel van 7 in te oefenen. Ann begeleidt hen.

Lander en Zion werken in hun werkbundel over de planeten. Niet alle info vinden ze terug in de weettekst. Daarom gebruiken ze wikipedia

Kobe en Emile werken ook in hun werkboek van taal.

Anaïs en Ferre lezen aandachtig de opdracht en markeren belangrijke woorden in de opdracht.

Ik merk dat ik geen foto heb gemaakt van Kenji en Amelie. Zij werkten ijverig aan hun werkbundel over de planeten. ( Volgende keer vergeet ik jullie niet te fotograferen. Mijn excuses)