dinsdag 11 juni 2013

wat nu?



Vandaag startten we zoals elke dinsdag met praatronde en toonmoment.

Daarna was het tijd voor de toets meetkunde voor het 4de leerjaar en getallenkennis voor het 3 de leerjaar.

Na de toets  werd er  hard gewerkt. Er werd leerstof van wiskunde, taal en spelling herhaald.  Ik gaf nog uitleg waar nodig. De weekopdracht is uil en schildpad. Een uil kan geheimen bewaren. Een schildpad durft vragen stellen.
De kinderen krijgen de kans om uitleg te vragen. ( schildpad zijn dus)

In de namiddag kregen de kinderen 2 lesjes techniek. We leerden heel wat tuingereedschap kennen.
We maakten ook al een schets van hoe het raampje van onze bellenblazer eruit zal zien. We dachten na over welk materiaal we nodig hebben om dat te maken. Vrijdagnamiddag gaan we aan de slag om een bellenblazer te maken.
We zullen hem ook uittesten en verbeteren waar nodig.

We testten deze namiddag ook het fietsparcours van Alissia uit.
Zo oefenen de kinderen hun fietsvaardigheid. 
Daarna verdeelde ik de klas in 5 denkgroepjes met leider,verslaggever, bemiddelaar, tijdsmeester. Ze kregen een creatieve denkopdracht.

De kinderen bedachten zes manieren om van huis naar school te raken, zonder dat hun voeten de grond raakten.

In hun denkgroepje zochten ze samen naar oplossingen.
Daarna vergeleken we de originele idee├źn met de andere denkgroepen.


De tweede denkopdracht was om zoveel mogelijk manieren te bedenken, om te weten hoe laat het is als je op de hei zit zonder horloge.


Na de speeltijd was er luistertoets en schoonschrift. We hadden ook nog een heel klein beetje tijd om naar de film te kijken van Asterix en de vikingen die Jonas wou tonen in het toonmoment.


Dit is een fotoverslag van de denkgroepen.